Jednym z pierwszych prelegentów był Piotr Maczuga z Fundacji Digital Creators. W swoim wystąpieniu, „Ucieczka przed przepaścią lub kolejną nudną prelekcją o AI” poruszył gorący temat sztucznej inteligencji. Przedstawił nowatorskie podejście do wykorzystania technologii AI w edukacji.
Natomiast Tomasz Jankowski z N&N Group Solutions wykorzystał narzędzie AI do stworzenia przepięknej prezentacji storytellingowej na temat: ”Gdzie w „mudlach” mieszka metodyka nauczania i dlaczego bez niej Sowie trudno się żyje?” Wystąpienie poświęcone było niezaprzeczalnie ważnej roli metodyki w efektywnym procesie nauczania w środowisku Moodle.
O zaletach AI w edukacji, a konkretniej w jaki sposób sztuczna inteligencja może pomóc w szybszym tworzeniu treści do zajęć akademickich i e-learningu, mówili: Krzysztof Wojewodzic, Maciej Madziński i Artur Kobos z Escola S.A.
Spośród wielu bardzo interesujących prezentacji, naszą uwagę i ciekawość przykuło wystąpienie Iwony Choncia i Joanna Grochala z Akademii WSB, które dzieliły się doświadczeniem w rozwiązywaniu problemu, z którym boryka się bardzo wielu wykładowców akademickich, mianowicie przedstawiły kilka sposobów na zmianę nudnego wykładu w inspirujące doświadczenie edukacyjne za pomocą narzędzi cyfrowych.
Katarzyna Antkowiak, Laura Pawlicka i Marek Macionga z LLidero poruszyli również bardzo ważny obecnie temat związany z realizacją materiałów dydaktycznych (wideoszkoleń) dedykowanych osobom z niepełnosprawnościami wzroku i ruchu. Co nas zaciekawiło to ich spostrzeżenia na temat współpracy z autorami (osobami niedowidzącymi i niepełnosprawnymi ruchowo) przy samym procesie produkcji materiałów.
Poznaliśmy też narzędzia wspierające, automatyzujące produkcje i udostępnianie materiałów na platformie Moodle dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Łukasz Strenk przedstawił możliwości wykorzystania narzędzia ReadSpeaker (syntezator mowy) jako wbudowanego narzędzia platformy Moodle
Jak zwykle, ogromna nasza ciekawość wzbudziło wystąpienie dr Joanny Mytnik z Politechniki Gdańskiej, która podczas prezentacji „Czy mi się jeszcze chce?” Źródła motywacji i potrzeby uczestników kursów e-learningowych: perspektywa neuronaukowa skupiła się na źródłach motywacji i potrzebach uczestników kursów e-learningowych, przedstawiając perspektywę neuronaukową.
Prof. Robert Gajewski z Politechniki Warszawskiej w mistrzowski sposób przedstawił refleksje na temat motywacji, wypalenia i kultury uczenia się, opowiadając przy tym historie swojego życia zawodowego i przygody pt. “e-learning”. Jak zapowiedział – jego wystąpienie na konferencji MoodleMoot było pożegnalnym – kończącym jego karierę zawodową.
XII Polski MoodleMoot (2023) za nami. Można by znowu się rozpisywać, że było inspirująco, refleksyjnie itp. Ale po, co roku, powtarzać te same słowa. W zamian polecamy krótki film z wypowiedziami stałych bywalców tej konferencji za co cenią i na czym polega wyjątkowość MoodleMoota.