Większość z prelegentów i uczestników konferencji to praktycy, którzy dzielą się doświadczeniem, wiedzą i trickami na projektowanie coraz bardziej efektywnych kursów oraz innowacyjnego środowiska edukacyjnego. Dlatego tak wielu jest chętnych do udziału w tym wydarzeniu, a każdy z konferencji wyjeżdża z pakietem sprawdzonych rad i wskazówek, które można zaaplikować i przetestować w swojej pracy natychmiast.
Swoim doświadczeniem również podzieliła się Ania Stanisławska-Mischke (Centrum Jakości Kształcenia UEK), która wspólnie z Przemkiem Stenclem(Edukacja-Online.pl), naszym uczelnianym ekspertem, opowiedziała O ocenianiu, ocenianiu wzajemnym, samoocenie i Warsztacie w Moodle. Były to rozważania, w jakim celu stosować technikę oceniania wzajemnego studentów (Peer Assessment) podczas zajęć zdalnych, w jaki sposób jej wykorzystanie wpływa na uczenie się ludzi dorosłych, a także czy i w jakim zakresie może nam w tym pomóc moduł Warsztaty, dostępny na platformie Moodle.
Joasia Opoka (ToDoMedia) przy okazji rozważań o tym, czy można zrekompensować nieobecność dydaktyka w autonomicznych kursach e-learningowych, zaprezentowała realizowany dla naszego Uniwersytetu projekt, w ramach którego powstało 9 kursów multimedialnych dla nauczycieli akademickich z zakresu podniesienia kompetencji dydaktycznych (w ramach realizacji projektu UEK HUB 2.0. Uniwersytecki HUB Dydaktyczny. Premiera kursów odbędzie się w październiku br.
Również pozostałe wystąpienia były dla nas szalenie inspirujące. W szczególności zainteresowały nas tematy:
Jak przygotować pełnowartościowy film edukacyjny w kwadrans, który przedstawił Piotr Maczuga (Fundacja Digital Creators). Piotr będzie się również dzielił z nami swoim doświadczeniem i radami, podczas szkolenia organizowanego dla naszego Zespołu w listopadzie. Wszystko po to abyśmy profesjonalnie obsługiwali nasze nowo powstałe Studio Nagrań UEK.
Neuronauka a kurs e-learningowy. Co trzeba wiedzieć? To świetne wystąpienie dr hab. Joanna Mytnik (Dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej) o tym, jak tworzy się pamięć, jak działa układ nagrody, jak powstają nawyki (uczenia się), jaką rolę pełnią przerwy, sen i aktywność fizyczna jest niezbędna zarówno przy projektowaniu kursu, jak i w procesie uczenia się.
Jak zrobić zły eLearning? Jak zwykle przewrotnie do tematu podszedł Piotr Peszko (2EDU). Wziął on na warsztat Podłe Wzorce Projektowe i przełożył je na swoje doświadczenia w projektach e-Learningowych.
Do naszej skrzynki narzędziowej włożyliśmy doświadczenia z warsztatów: H5P vs. Scorm. Artur Kobos (Escola SA) i Krzysztof Wojewodzic (Escola SA) przedstawili H5P jako alternatywę dla Scorm – omówili zalety i wady standardu oraz zaprezentowali praktyczny przewodnik wdrożenia. Bardzo ciekawy projekt gamifikacji procesu dydaktycznego omówili: Agnieszka Herczak-Ciara (Politechnika Wrocławska) i Adam Pawełczak (N&N Group Solutions).W prelekcji pt.: 3P – Program Poszukiwań Planety, czyli kosmiczna (g)Rywalizacja w Moodle przedstawili moduły/aktywności platformy, które wybrali do implementacji grywalizacji oraz o dedykowane rozszerzenia wspierające rywalizację indywidualną i zespołową opracowane specjalnie na potrzeby projektu Fundacji Manus i Politechniki Wrocławskiej.
Ciekawe wystąpienia, wymiana doświadczeń, dzielenie się osiągnięciami to klu tej konferencji. Ale MoodleMoot to przede wszystkim ludzie i miejsce, czyli wyjątkowa, wręcz rodzinna atmosfera, o którą corocznie dbają organizatorzy Moot’a: Przemek Stencel i Tomek Walasek. Wreszcie można było się spotkać, porozmawiać, posłuchać i po prostu pobyć „na żywo”.
Dziękujemy i widzimy się za rok w Podlesicach!