Czyli planowanie dydaktyki na rok akademicki 2021/2022
W czasach niepewnych planowanie przyszłości jest o wiele trudniejsze niż zazwyczaj. Nie jest jednak niemożliwe, dlatego w tym roku już wiosną otwieramy nabór na nowe e-zajęcia.
Przez ostatnie 2 semestry „covidowe” wielu nauczycieli akademickich lepiej poznało mechanizmy prowadzenia zajęć zdalnie, inni przekonali się do tej formy współpracy ze studentami, doceniając walor dużej swobody oraz zupełnie niezłych technologii przydatnych w kształtowaniu procesu kształcenia.
Od 12 kwietnia do 15 maja br. zapraszamy zatem osoby doświadczone (prowadzące e-zajęcia w poprzednich latach akademickich) do udziału w kolejnej procedurze certyfikacji nowego przedmiotu – e-wykładu, e-ćwiczeń, e-seminarium lub e-lektoratu. Przypominamy przy tym, że proporcja zdalnej, asynchronicznej aktywności studentów względem zajęć stacjonarnych wynosi 20, 40 lub 60% zakładanych efektów kształcenia i realizowanych pod kierunkiem nauczyciela. e-Zajęcia mogą odbywać się na wszystkich kierunkach oraz w ramach każdego typu studiów (stacjonarnych i niestacjonarnych, licencjackich, magisterskich oraz doktoranckich). Limit zgłoszonych na rok akademicki 2021/2022 kursów wynosi 35.
Od 15 maja do 5 lipca br. planujemy pracować nad przygotowaniem kursów zgłoszonych na semestr zimowy 2021/2022. Ich certyfikację powinniśmy zakończyć pod koniec września.
W dniach 25 października–5 grudnia br. odbędzie się druga edycja szkolenia certyfikacyjnego dla tych, którzy nigdy wcześniej nie prowadzili e-zajęć lub którzy mieli długą przerwę i chcieliby powrócić do tej formy pracy od następnego roku akademickiego. Rejestrację na szkolenie uruchomimy w czerwcu. Limit miejsc na szkoleniu wynosi 25 osób.
W styczniu i lutym planujemy zakończenie certyfikacji e-zajęć przewidzianych do uruchomienia w semestrze letnim 2021/2022.