Ułatwienia dostępu
Szkoła Podstaw Dydaktyki Akademickiej to jeden z kluczowych projektów Centrum Jakości Kształcenia UEK. Celem Szkoły jest wsparcie najmłodszych stażem nauczycieli akademickich w nabyciu bądź rozwoju kompetencji zawodowych.
Adiunkt w Katedrze Marketingu UEK, doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Ukończyła studia magisterskie z Psychologii (Wydział Filozoficzny Uniwerystetu Jagiellońskiego w Krakowie) oraz z Zarządzania i Marketingu (Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej w Krakowie). Posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczne i szkoleniowe zdobyte na uczelniach polskich i zagranicznych, między innymi w Austrii (WU WIEN), Finlandii (HAMK University), Dominikanie (INTEC) i USA (Clark University). Ukończyła wiele kursów dydaktycznych i szkoleń trenerskich, w tym kurs Masters of Didactics realizowany przez Uniwersytet w Gandawie.
Zainteresowania naukowe: psychologia zachowań konsumenta, digital markeitng, komunikacja społeczna, marketing w mediach społecznościowych.
Sekretariat
Godziny dyżurów: PN-PT 8:00–15:00
mgr Wioletta Kawulak-Franczyk
Wykłady otwierające
Moduł 2: Sztuka dydaktyki akademickiej (warsztaty i konwersatoria) – 44 godz.
Moduł 3: Wybrana metodyka nauczania z podstawami projektowania dydaktycznego – 9 godz.
9-godzinne warsztaty z wybranej metodyki nauczania (moduł 3 programu Szkoły), prowadzone w równoległych grupach, zgodnie z zadeklarowaną dyscypliną naukową mają na celu naukę projektowania dydaktycznego dla danej grupy przedmiotów. Ich ideą jest analiza indywidualnych kart przedmiotów w kontekście planowania zajęć, zasad oraz metod oraz sprawdzonych technik kształcenia.
Całość programu kończą hospitacje wspierające (mentoriale).
Hospitacja (od łacińskiego hospitor – „goszczę kogoś”) polega na udziale komisji hospitacyjnej bądź hospitatora w zajęciach prowadzonych przez osobę hospitowaną i przebiega w oparciu o kartę hospitacji. Na UEK wniosek o przeprowadzenie hospitacji powinno się złożyć do Dyrektora Instytutu lub Kierownika innej jednostki dydaktycznej (Centrum Językowego oraz Studium Wychowania Fizycznego i Sportu).
Hospitacja trwa przez cały czas hospitowanych zajęć, przy czym maksymalnie przez 2 godziny dydaktyczne (2 x 45 minut zajęć dydaktycznych). Jej przeprowadzenie służy zapewnieniu jakości kształcenia. Celem hospitacji jest pomoc w rozwijaniu warsztatu zawodowego nauczycieli akademickich i doskonaleniu ich umiejętności dydaktycznych. Służą też jako diagnoza mocnych i słabszych stron pracy dydaktycznej osoby hospitowanej .
Podobnie, jak na innych uczelniach w Polsce, na naszym uniwersytecie mają one charakter doradczy lub interwencyjny. Jednak w przypadku hospitacji wspierających, odbywających się w Szkole Podstaw Dydaktyki Akademickiej, ich celem jest wsparcie młodszych stażem nauczycieli akademickich w rozwoju warsztatu zawodowego, poprzedzone diagnozą mocnych i słabych stron pracy osoby hospitowanej.
Technologia w pracy nauczyciela akademickiego (25 godz.)
Praca nauczyciela z osobami o specjalnych potrzebach (12 godz.)