- Warsztat dla nauczycieli prowadzących zajęcia głównie w formie wykładów
- 1 grupa szkoleniowa do 25 osób
- 18 godzin szkoleniowych (3 dni)
- Pełny udział w szkoleniu jest potwierdzany zaświadczeniem
- Trenerzy:
-
dr Maciej Kałuża - Katedra Filozofii
dr Paweł Kozakiewicz (Rzecznik UEK)
dr Maciej Cycoń - Katedra Zarządzania Ryzykiem i Ubezpieczeń oraz
dr Zofia Gródek-Szostak - Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw - Terminy i miejsce:
-
10 maja 2024, godz. 8.00-13.00, sala 008 w paw. F
17 maja 2024, godz. 8.00-13.00, sala 008 w paw. F
24 maja 2024, godz. 8.00-13.00, Sala Profesorska
- Aktywizujące metody prowadzenia wykładu
Zagadnienia do realizacji:planowanie i prowadzenie interesującej dyskusji na zajęciach ze studentami, mini kazusy, dyskusja oksfordzka. Praca metodą studium przypadku, storytelling (dr Maciej Cycoń oraz dr Zofia Gródek-Szostak). - Retoryka i sztuka wystąpień akademickich oraz praca głosem
Kompetencje w obszarze wystąpień publicznych, a w szczególności prowadzenia zajęć, publiczne udzielanie informacji zwrotnej, czy wyrażania opinii na konkretny temat, wchodzą w katalog podstawowych umiejętności każdego dydaktyka, bez względu na poziom nauczania. Jednakże, o ile ich znaczenie jest oczywiste, to w praktyce stają się one nierzadko poważną barierą zawodową dla wielu nauczycieli akademickich. Uzupełnieniem retorycznych aspektów wystąpień są warsztaty z emisji głosu, które pozwolą na lepsze zrozumienie oraz jeszcze bardziej efektywne wykorzystywanie aparatu mowy w praktyce dydaktycznej (dr Paweł Kozakiewicz). - Szuka tworzenia i pracy z prezentacją PPT (PowerPoint)
Program obejmuje tematy: typografii i treści w PPT, relacji obrazu i tekstu, animacji, wizualizacji danych, aspektu dostępności, wykorzystania narzędzi AI oraz części dotyczącej pracy z prezentacją podczas wykładu (dr Maciej Kałuża).