Interkulturowość i komunikacjaze studentami w środowiskach międzynarodowych
Od autorki: Szkolenie ma na celu przygotowanie do prowadzenia zajęć w grupach wielokulturowych, przy jednoczesnym uwzględnieniu szerokiej perspektywy współczesnych teorii kultury oraz praktycznych aspektów pracy w międzynarodowych środowiskach studenckich. Szczególny nacisk jest położony na budowanie wrażliwości kulturowej oraz umiejętności planowania procesu dydaktycznego, uwzględniającego konteksty kulturowe i komunikację w języku angielskim.
Autorka: Agata Wolanin
Realizacja szkolenia: ToDoMedia
Forma dostępu: w sem. zim. 2022/23 dla uczestników projektu UEK HUB
Cele szkolenia
Cel główny: Celem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli do pracy ze studentami w kontekstach wielokulturowych oraz rozbudzanie wrażliwości kulturowej w pracy ze studentami międzynarodowymi.
Cele szczegółowe:
przygotowanie do prowadzenia zajęć w grupach wielokulturowych;
opanowanie szerokiej gamy konceptów i teorii kultury; przygotowanie do pracy w międzynarodowych środowiskach studenckich;
rozbudzanie wrażliwości kulturowej;
planowanie procesu dydaktycznego, uwzględniającego konteksty kulturowe i komunikację w języku angielskim.
Znajdziesz tutaj odpowiedzi na następujące pytania:
Czy kultura, w której jesteśmy wychowani, ma wpływ na to kim jesteśmy? W jaki sposób można odkrywać siebie poprzez kontakt z reprezentantami innych kultur?
W jakim stopniu narodowość definiuje Twoją tożsamość kulturową?
W jaki sposób możemy odkrywać to co ukryte, niewidoczne, w spotkaniach interkulturowych?
Czy możemy się w pełni komunikować pomimo różnic kulturowych? Co jest niezbędne w skutecznej komunikacji interkulturowej?
Kiedy i w jaki sposób można najlepiej rozwijać kompetencję interkulturową?
Który element/wymiar kompetencji interkulturowej jest najistotniejszy?
Jakie są najważniejsze cechy dobrego badacza kultury?
Co jest niezbędne do wartościowej obserwacji innych kultur?