Praca nad motywacją nauczyciela akademickiego i studenta
Od autorki: Chcę cię zaprosić do refleksji dotyczącej Twojej motywacji do udziału w zakresie tego szkolenia.
Autorka: dr Beata Master
Realizacja szkolenia: ToDoMedia
Forma dostępu: w sem. zim. 2022/23 dla uczestników projektu UEK HUB
Cele szkolenia
Cel główny: Szkolenie rozwija i pogłębia wiedzę, umiejętności oraz kompetencje w zakresie pracy nad motywacją nauczyciela akademickiego i studenta.
Cele szczegółowe:
poszerzenie wiedzy w zakresie rozumienia motywacji, jej modeli, koncepcji i teorii,
pogłębienie wiedzy w zakresie mechanizmów motywacji zewnętrznej i wewnętrznej,
poszerzenie wiedzy z obszaru neurodydaktyki w kontekście motywacji,
analiza mitów w zakresie motywacji,
poszerzenie kompetencji rozpoznawania motywatorów swoich i studentów,
poszerzenie kompetencji wyznaczania celów zgodnie z potrzebami uczestników,
poszerzenie warsztatu pracy z narzędziami motywacyjnymi.
Pytania do refleksji początkowej:
Wyobraź sobie, że ten kurs jest już za Tobą. Co by się tutaj miało wydarzyć, abyś uznał, że to był bardzo dobrze spędzony czas? Czego szukasz, potrzebujesz w obszarze motywacji?
W jaki sposób chciałbyś zmienić obszar pracy z motywacją własną i ludzi, z którymi pracujesz? Na czym Ci zależy? Co już wiesz? A czego poszukujesz?
W jaki sposób Twój rozwój w obszarze motywacji może przenieść korzyść ludziom z którymi pracujesz? Jaka z tego może być korzyść dla ciebie i dla studentów?
Po co motywować ludzi?
Jak chcesz zadbać o siebie w trakcie tego kursu? Czego potrzebujesz?
W tym szkoleniu przyglądamy się motywacji z różnych stron. Kurs nie dostarczy jednej, złotej recepty w zakresie pracy z motywacją. Dlaczego? Bo motywacja jest procesem, a to oznacza, że jest dynamiczna, zmienna i zależna od wielu czynników.