COMARCH S.A

COMARCH S.A. to jeden z czołowych twórców innowacyjnych rozwiązań i nowoczesnych systemów informatycznych. Dostarcza rozwiązania dla najważniejszych sektorów gospodarki: telekomunikacji, finansów, bankowości i ubezpieczeń, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, a także sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Więcej informacji na stronie COMARCH

Przedmiotem podjętej współpracy jest udostępnienie szkoleń e-learningowych Comarch ERP Optima:

  • E-Comarch ERP Optima Księga Handlowa – podstawy pracy z modułem
  • E-Podstawy pracy z modułem Comarch ERP Optima Kasa/Bank
  • E-Comarch ERP Optima Płace i Kadry – Ewidencja i rozliczanie pracowników
  • E-Comarch ERP Optima Księga Podatkowa – podstawy pracy z modułem


Szkolenia dostępne są dla studentów, nauczycieli akademickich i pracowników administracyjnych. Po przejściu szkoleń on-line uczestnik może przystąpić do egzaminu z wybranych modułów, zaś pozytywny jego wynik gwarantuje otrzymanie certyfikatu.

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z oferowanych aktywności w ramach wskazanych modułów. Mamy nadzieję, że udział w nich pomoże w poszerzeniu horyzontów i zdobyciu przydatnych umiejętności.

Opis poszczególnych szkoleń

Szkolenie  przeznaczone jest zarówno dla osób rozpoczynających pracę z Comarch ERP Optima, jak i osób mających z nim styczność, a pragnących usystematyzować wiedzę. Obejmuje zagadnienia prowadzenia Księgi Handlowej w Comarch ERP Optima. Podzielone jest tematycznie, zgodnie z modułami Comarch ERP Optima. Porusza zagadnienia: 

  • konfiguracji programu;
  • uzupełnienia danych słownikowych;
  • operacji w module Kasa/Bank oraz Kasa/Bank Plus;
  • modyfikacji planu kont;
  • wprowadzenia dokumentu BO;
  • wprowadzenia bezpośredniego zapisu w dzienniku księgowym;
  • wprowadzania dokumentów do Rejestru VAT zakupu i sprzedaży;
  • wyliczenia deklaracji VAT-7;
  • Jednolitego Pliku Kontrolnego;
  • tworzenia schematów księgowych;
  • tworzenia zestawień księgowych;
  • wyliczania zaliczek na PIT-36;
  • wyliczania wynagrodzeń i zaliczek na PIT-4R;
  • ewidencję środków trwałych.

Założeniem szkolenia jest nabycie przez uczestnika umiejętności sprawnego poruszania się po Comarch ERP Optima Kasa/Bank oraz Kasa/Bank Plus. Osobom już mającym z nim styczność pomoże usystematyzować nabytą do tej pory wiedzę praktyczną. Obszerny materiał opisany jest nie tylko za pomocą teoretycznych wyjaśnień funkcjonalności programu, ale przede wszystkim poprzez filmy i przykłady. Użytkownik może równocześnie wykonywać pokazywane czynności na swojej instalacji Comarch ERP Optima, ucząc się w praktyce obsługi programu. Porusza zagadnienia: 

 

  • Konfiguracja programu
  • Założenie i konfiguracja bazy danych (pieczątka firmy)
  • Operatorzy w programie
  • Import danych z innej bazy
  • Słowniki
  • Wprowadzenie listy banków i urzędów
  • Wprowadzenie kategorii
  • Wprowadzenie kontrahentów
  • Kasa/Bank
  • Rejestry kasowe/bankowe
  • Rejestry walutowe
  • Raporty kasowe/bankowe
  • Preliminarz płatności
  • Rozliczenia i kompensaty
  • Elektroniczna wymiana danych z bankiem
  • Kasa/Bank Plus
  • Magazyn walut
  • Delegacje

Szkolenie przeznaczone jest dla początkujących Użytkowników Comarch ERP Optima Płace i Kadry oraz dla osób pracujących od niedawna w programie. Założeniem kursu jest zapoznanie Uczestnika z podstawowymi operacjami w Comarch ERP Optima Płace i Kadry, umożliwiającymi sprawną ewidencję i rozliczanie pracowników oraz współpracę z ZUS i US. Obejmuje m.in.:

  • konfigurację programu;
  • uzupełnienie danych słownikowych;
  • definiowanie kalendarzy, nieobecności oraz składników wypłat;
  • ewidencję kadrową;
  • naliczenie wynagrodzeń;
  • generowanie deklaracji podatkowych oraz deklaracji do ZUS.

Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla osób rozpoczynających pracę z systemem Comarch ERP Optima Księga Podatkowa, ale również dla osób mających z nim styczność, a pragnących usystematyzować nabytą wiedzę. Materiał zapozna Uczestnika z zagadnieniami prowadzenia Podatkowej Książki Przychodów i Rozchodów w Comarch ERP Optima. Pokazane zostaną:

  • różne metody rozliczania dokumentów z kontrahentami, urzędami;
  • wyliczanie deklaracji podatkowych;
  • ewidencja środków trwałych i WNiP;
  • generowanie planu amortyzacji oraz odpisów amortyzacyjnych.

Więcej szczegółowych informacji o szkoleniach i egzaminach znajdziesz na stronie e-uczelnia.

Po zdaniu egzaminu uczestnik otrzyma certyfikat w formie PDF do samodzielnego wydruku. Osoby nieposiadające dostępu do platformy prosimy o przesłanie stosownego wniosku na adres: cee@uek.krakow.pl

Osoba koordynująca działania po stronie UEK:

  • mgr Dorota Smolińska – Dyrektor Centrum Jakości Kształcenia
  • mgr Artur Szczygieł-Ryss, Zespół Rozwoju Dydaktyki i Badań w Dydaktyce, Centrum Jakości Kształcenia

.