1. kształtowanie postaw projakościowych wśród członków wspólnoty akademickiej i budowanie wysokiej kultury jakości kształcenia, w tym kultury pracy;
2. troska o właściwą komunikację wewnątrzuczelnianą dotyczącą procesu kształcenia, a zwłaszcza wypracowanie wspólnych rozwiązań systemowych, w tym sprzężenia zwrotnego w obrębie WSZJK;
3. ocena skuteczności funkcjonowania WSZJK poprzez:
a. monitorowanie przebiegu i doskonalenia procesu kształcenia;
b. monitorowanie i wnioskowanie o podnoszenie poziomu infrastruktury wspierającej proces kształcenia w Uniwersytecie;
c. monitorowanie i wnioskowanie o podnoszenie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich Uniwersytetu;
4. identyfikowanie nieprawidłowości i problemów w procesie kształcenia w Uniwersytecie – proponowanie działań naprawczych i zapobiegawczych;
5.tworzenie i opiniowanie procedur w zakresie monitorowania i doskonalenia jakości kształcenia, w tym troska o realizację rekomendacji płynących z wyników badań dotyczących jakości kształcenia;
6. proponowanie kierunków dysponowania środkami Funduszu Doskonałości Dydaktycznej oraz opiniowanie wniosków w tym zakresie.