Ułatwienia dostępu

Centrum Jakości Kształcenia

Szkoła Podstaw Dydaktyki Akademickiejzainaugurowana!

Miesiąc marzec to czas uruchamiania w Centrum Jakości Kształcenia wiosennych edycji programów szkoleniowych. Jako pierwsza ruszyła edycja Szkoły Podstaw Dydaktyki Akademickiej

Inauguracyjne spotkanie miało miejsce w klubie GROTA na kampusie UEK 3 marca br.

Zgromadzonych uczestników Szkoły przywitała dr hab. Karolina Klecha-Tylec, prof. UEK – Prorektor ds. Studenckich i Kształcenia, która podkreśliła jak ważnym i cennym doświadczeniem w rozwoju kompetencji pedagogicznych będzie udział młodych nauczycieli w SPDA. Gospodarzem spotkania była dr Katarzyna  Sanak-Kosmowska – koordynator merytoryczny Programu. Kulminacyjnym punktem inauguracji były dwa wykłady eksperckie. Pierwszy wygłosiła dr hab. Renata Seweryn, prof. UEK – Pełnomocniczka Rektora dr Jakości Kształcenia pt. Organizacja dydaktyki w szkole wyższej, na przykładzie UEK . Drugi wykład, powiązany z dyskusją uczestników, poświęcony profesjonalizacji roli nauczyciela akademickiego wygłosiła dr hab. Małgorzata Adamska-Chudzińska, prof. UEK Kierownik Katedry Psychologii i Dydaktyki UEK

Przed uczestnikami 60 godzin ciekawych warsztatów, z dużą ilością praktycznych przykładów, którymi będą się dzieli nasi eksperci i trenerzy. Program będzie się koncentrował na takich zagadnieniach jak: psychologia uczenia się i nauczania, motywowanie studentów – aktywizujące metody dydaktyczne, organizacja pracy grupowej, indywidualizacja pracy ze studentami, praca z grupami wielokulturowymi, czy sztuka wystąpień oraz praca głosem. Część spotkań poświęcona zostanie tematom: pracy z osobami o specjalnych potrzebach, etyki nauczyciela akademickiego oraz prawu autorskiemu. Nauczyciele poznają również podstawy dobrych praktyk e-learningu w dydaktyce akademickiej.

Część spotkań poświęcona zostanie tematom: pracy z osobami o specjalnych potrzebach, etyki nauczyciela akademickiego oraz prawu autorskiemu. Nauczyciele poznają również podstawy dobrych praktyk e-learningu w dydaktyce akademickiej.

Celem programu jest nie tylko dbałość o jakoś dydaktyki na uniwersytecie, ale również stworzenie przyjaznej atmosfery pracy i wzajemnie poznanie się młodej kadry dydaktycznej. Mamy nadzieję, że nawiązane relacje wpłyną na lepszą adaptacje w nowym miejscu pracy.