Ciekawe historie nigdy się nie kończą… Nasz malutki zespół od lat podejmuje różnorodne działania, których celem jest wsparcie nauczycieli akademickich (a poprzez nich studentów!) w tworzeniu przyjaznych warunków studiowania. Do tej pory koncentrowaliśmy się na sprawach związanych z projektowaniem zajęć, innowacyjnymi metodami i technikami dydaktycznymi oraz skutecznym stosowaniu narzędzi cyfrowych, ułatwiających pracę tak studentom, jak i nauczycielom.
2022 rok stworzył nam jednak zupełnie nową okazję. Grant z Ministerstwa Edukacji i Nauki dał przestrzeń, aby po kilkunastu latach pracy zatrzymać się, cofnąć o krok i z dystansu zanalizować, czy to, co – jako uniwersytet – robimy, ma sens.
Powstało sześć zespołów eksperckich, przed którymi postawiliśmy tyleż fascynujące, co niełatwe zadanie – ocenić, jak na UEK funkcjonują cztery istotne obszary, systemowo wpływające na jakość kształcenia akademickiego:
procedury zapewniania jakości kształcenia
metody zarządzania potencjałem, kompetencjami i talentami dydaktyków
tutoring i e-learning (uznane za papierki lakmusowe dobrej dydaktyki)
Badania nie ograniczają się jednak do naszego podwórka. Przedmiotem badań są też polskie i europejskie uczelnie, w których szukamy inspiracji i wzorów działania. A wszystko po to, aby przygotować dla UEK korzystne rozwiązania na przyszłość. Rezultatami projektu mają być rekomendacje i katalogi dobrych praktyk, które sprzyjać będą doskonaleniu kultury jakości. Rezultatami podjętych w ramach projektu prac badawczo-rozwojowych obiecaliśmy podzielić się z naszymi partnerami, przede wszystkim ze Szkołą Główną Handlową, Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach.
Projekt finansowany w ramach projektu pozakonkursowego pn. „Doskonałość dydaktyczna uczelni” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (numer wniosku o dofinansowanie POWR.03.04.00-00-P023/21)