Ułatwienia dostępu

Współpraca z uczelniami w Polsce i za granicą

Nasz projekt stał się okazją do nawiązania nowych relacji lub umocnienia współpracy w kilkunastu ośrodkach akademickich w Polsce i Europie. Liczne spotkania, wizyty w nie zawsze oczywistych zakamarkach uniwersyteckich kampusów, a przede wszystkim prowadzone przez nas wywiady udowodniły, że dbałość o jakość kształcenia nie jest w nich sprawą, o której po prostu wypada mówić.

Dla naszych rozmówców – w Polsce byli to głównie prorektorzy oraz szefowie uczelnianych komisji ds. jakości kształcenia! – to rzecz śmiertelnie poważna, zajmująca istotne miejsce w akademickim życiu, rzecz, o której nie tylko warto dyskutować, ale którą przede wszystkim warto rzetelnie robić. Jednocześnie różnorodność form i sposobów zapewniania wysokiej jakości kształcenia, z jaką spotkaliśmy się w badanych uczelniach, a nawet wielorakie jej rozumienie, paradoksalnie ujawniły, że u podstaw każdego z podejść kryje się podobny system wartości – zaufania, otwartości oraz dialogu nauczycieli i osób studiujących, akademików i władz uczelni. Wskazały również, jak ogromną rolę odgrywają w obszarze kształcenia dobre warunki pracy nauczycieli akademickich oraz możliwość stałego rozwoju ich zawodowych kompetencji. Wydaje się, że każdej z odwiedzanych uczelni o tej ostatniej sprawie rozmawialiśmy najdłużej…

W Polsce odwiedziliśmy:

Projekt finansowany w ramach projektu pozakonkursowego pn. „Doskonałość dydaktyczna uczelni” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (numer wniosku o dofinansowanie POWR.03.04.00-00-P023/21)