Ułatwienia dostępu

Doskonałość dydaktyczna UEK

Najnowsze wpisy

Spotkanie kierowników zespołów Eksperckich

Podsumowanie wyników projektu

Podsumowanie wyników projektu Po przekazaniu wszystkich raportów i sprawozdań do Ministerstwa, w dniu 27 listopada 2023 udało spotkać się wszystkim kierownikom zespołów eksperckich projektu. W spotkaniu uczestniczyli: Prof. dr hab. Marek Ćwiklicki, szef zespołu badawczego, Prof. UEK, dr hab. Magdalena Jelonek, kierująca pracami drugiego zespołu badawczego oraz zespołem ds. rozwoju systemu zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia, Dr inż. Małgorzata Miśniakiewicz, szefowa zespołu ds. rozwoju potencjału kadrowego Aneta Powroźnik, kierująca pracami zespołu ds. rozwoju e-learningu akademickiego, Dr Agnieszka Żur – rozwoju tutoringu akademickiego oraz Ania Stanisławska-Mischke. Zdaniem, jakie sobie postawiliśmy, było omówienie możliwości podjęcia kolejnych działań, mających na celu utrwalenie rezultatów projektu. Najważniejszym zaś na dziś pytaniem – od czego zacząć? Oczywiście, każdy z zespołów miał swoją własną perspektywę, wynikającą z obszaru, którym się zajmował. Na szczęście mamy też wspólne cele… Teraz czas je realizować!   Anna Stanisławska-Mishke Centrum Jakości Kształcenia Projekt finansowany w ramach projektu pozakonkursowego pn. „Doskonałość dydaktyczna uczelni” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (numer wniosku o dofinansowanie POWR.03.04.00-00-P023/21)

Czytaj »

Londyn

Uniwersytecki Londyn Londyn skrywa w sobie tak wiele tajemnic, że ilekroć odwiedza się to piękne miasto, wracam stamtąd z konkretną dawką nowej energii, ale też wielu obserwacji i przemyśleń, które pomagają mi zrozumieć świat, w którym żyjemy. Nie inaczej było tym razem. Stolica Zjednoczonego Królestwa jest siedzibą wielu szkół wyższych, które znajdują się na samym szczycie europejskich i światowych rankingów, stanowiąc tym samym źródło inspiracji dla przedstawicieli całego świata akademickiego. Jedną z nich jest słynny UCL, czyli University College London, który w większości wspomnianych rankingów ustępuje w Europie jedynie „Oxbridge”, czyli Uniwersytetom w Oxford i Cambridge. Na tym założonym w 1826 roku uniwersytecie studiuje aktualnie ponad 50 tysięcy studentów ze 150 różnych krajów świata – nieco ponad połowa z nich pochodzi spoza Zjednoczonego Królestwa. UCL składa się z 11 wydziałów, na których prowadzonych jest 430 programów na studiach I stopnia oraz 720 programów na studiach II stopnia. Zatrudnia łącznie ok. 16 tysięcy pracowników (proszę zwrócić uwagę na proporcję! 50 tysięcy studentów i 16 tysięcy współpracujących z nimi akademików oraz pracowników administracji uniwersyteckiej). UCL to również akademicki tutoring, realizowany w różnych jednostkach, którego zasadniczym celem jest wspieranie studentów w nauce. Podczas mojej wizyty miałem okazję bardzo dokładnie zapoznać się z tym, jak jest on zorganizowany w School of Management, na jakich zasadach oparta jest tam opieka tutorska oraz na czym tak naprawdę polega rola tutora w jego relacjach ze studentami. Zostałem też w sposób szczegółowy zapoznany z metodami pracy tutorów oraz wybranymi narzędziami, z których mogą oni korzystać. Było to wspaniałe i inspirujące doświadczenie – dało mi możliwość dokonania porównania pomiędzy UCL oraz UEK, a także otworzyło pole do przemyśleń, czy niektóre rozwiązania stosowane w UCL można (a także czy warto) zaaplikować w mojej Alma Mater. Doświadczenie to było jednak szczególne także z innego powodu – o tym wszystkim rozmawiałem z Dr Iwoną Kubicą, kiedyś pracownicą UEK, z którą 10 lat temu stawialiśmy pierwsze kroki jako tutorzy na Wydziałowej Indywidualnej Ścieżce Edukacyjnej (WISE). Dziś Iwona zatrudniona jest w UCL, pełniąc tam m.in. rolę personal tutor dla określonej grupy studentów. Możliwość porównania przez nią praktycznej strony pracy tutorskiej w UCL i UEK, a przez to także dokonania oceny, które z rozwiązań stosowanych w obu tych uniwersytetach lepiej wypełniają definicję edukacji zindywidualizowanej i spersonalizowanej, stanowiła niewątpliwie wielką wartość dodaną moich rozmów. dr Łukasz Danel Katedra Studiów Politycznych UEK Projekt finansowany w ramach projektu pozakonkursowego pn. „Doskonałość dydaktyczna uczelni” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (numer wniosku o dofinansowanie POWR.03.04.00-00-P023/21)

Czytaj »

O projekcie

Ciekawe historie nigdy się nie kończą… Nasz malutki zespół od lat podejmuje różnorodne działania, których celem jest wsparcie nauczycieli akademickich (a poprzez nich studentów!) w tworzeniu przyjaznych warunków studiowania.

KIEROWNICY ZESPOŁÓW O PROJEKCIE

Wszelkie konkluzje i wytyczne sformułowane w Raporcie z realizacji projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”, finansowanego ze środków Ministra Edukacji i Nauki (Umowa Nr MEiN/2022/DIR/1822), stanowią wyraz subiektywnych ocen i poglądów jego autorów i nie mogą stanowić podstawy do formułowania jakichkolwiek wymagań i ocen w stosunku do Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Projekt finansowany w ramach projektu pozakonkursowego pn. „Doskonałość dydaktyczna uczelni” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (numer wniosku o dofinansowanie POWR.03.04.00-00-P023/21)